Welke functionaliteiten zijn er mogelijk op een website?

Welke functionaliteiten zijn er mogelijk op een website?

Wist je dat jouw website een directe representatie is van jouw bedrijf? In feite kan een website je maken of breken en daarom is het noodzakelijk om een goede eerste indruk achter te laten bij klanten die jouw website bezoeken.

Er zijn een aantal mogelijke functionaliteiten die je kunt verwerken in je website om het zo functioneel en gebruiksvriendelijk mogelijk te maken.

Contactformulier

Een contactformulier maakt het makkelijk en eenvoudig voor bezoekers om contact met je op te nemen. Bezoekers kunnen direct op de website hun gegevens achterlaten, een bericht sturen of vragen stellen. Nadat ze het formulier hebben ingevuld wordt de informatie gestuurd naar een gewenste e-mail inbox. Functioneel gezien wordt het contactformulier op pagina’s geplaatst waar voor klanten contact opnemen een logische vervolgstap is. Denk bijvoorbeeld aan de contactpagina of wellicht kan de veelgestelde-vragen-pagina ook een goede plek zijn.

Blog

Blogs bieden een aantal voordelen voor jouw website. Door regelmatig interessante blogposts te plaatsen kun je jouw expertise, diensten en/of producten onder de aandacht brengen. Daarnaast is het een uitstekende manier om een website op te vullen met veel teksten, Google is daar ook gek op! Door veel posts te plaatsen over relevante onderwerpen wordt de kans groter dat de website hoger in Google komt te staan. Dat is natuurlijk goed voor de online vindbaarheid van jouw website.

Social follow buttons

Je social media kanalen bieden kansen om klanten te lokken naar jouw website, maar ook andersom. Wanneer je social follow buttons in je website verwerkt kunnen bezoekers direct doorklikken naar jouw social media profiel of bedrijfspagina. Een handig tool als je het aantal volgers op social media wilt verhogen.

Reviews

Bedrijven zoals hotels of webshops tonen de meningen van hun klanten over gekochte producten of services. Enerzijds is dit een goede manier om te laten zien wat klanten van jouw producten of services vinden en zal dit de geloofwaardigheid van jouw bedrijf verhogen. Anderzijds brengt het wel wat risico’s met zich mee, zoals slechte recensies. Je kunt hier diverse review tools voor gebruiken of het zelf inbouwen in je website.

Portfoliopagina

Wil jij je onderscheiden van de concurrentie en bezoekers ervan overtuigen dat jij het beste product of de beste service aanbiedt? Dan is een portfoliopagina de geschikte manier om jouw kennis & kunde te laten zien. Op de portfoliopagina kun je jouw beste werk of referenties tonen met als doel potentiële klanten te overtuigen dat jij de ideale partner bent voor de job.

Call-to-action buttons

Call-to-actions buttons zijn prominent weergegeven knoppen op een website met als doel om klanten een specifieke actie te laten uitvoeren, zoals bijvoorbeeld een bestelling plaatsen, een mail sturen of een chat starten. Uit onderzoek blijkt dat mensen sneller op zo’n button klikken dan op een gewone link.

CAPTCHA

Een CAPTCHA is een series willekeurige teksten of nummers die bezoekers moeten invoeren voordat ze een bericht kunnen versturen op een website. Het nadeel is hiervan is dat bezoekers snel interesse verliezen omdat ze het teveel gedoe vinden. Door een CAPTCHA aan je contactformulier toe te voegen, hou je geautomatiseerde programma’s (spambots) tegen.

Dit waren een aantal veelgebruikte functionaliteiten voor websites, maar er zijn natuurlijk legio functionaliteiten mogelijk. Wil je weten welke functionaliteiten er nog meer mogelijk zijn? Neem dan eens contact met ons op voor meer informatie.

Onze Smart Grow formule

Slimmer werken, sneller werken of uitdagender werk bieden? Lees in onze whitepaper meer ins & outs over de Smart Grow formule en bepaal welke oplossing jouw business gaat laten acceleren!

Bekijk de Smart Grow formule
Onze Smart Grow formuleOnze Smart Grow formule